Buss, inte alltid så enkelt som man tror.

Hej kära bollkastare, idag har jag åkt buss (Ja, ni läste rätt) och därför tänkte jag dra några regler som gäller på bussen.

* Finns det platser där bak, så sätter du dig där istället för där fram. Så är det bara.
* Dock så finns det undantag. Till exempel när man går bak, och det inte finns en ledig plats. Då blir det riktigt pinsamt.
* Man sätter sig alltid där det finns två lediga säten brevid varandra.
* Finns det dock inte två lediga jämte varandra, då sätter man sig med någon annan. Man står inte upp. Dock väljer man att sitta fram innan detta alternativet.
* Finns det trots allt ingen plats kvar, då ställer man sig vid mittutgången ungefär och ser ut som att man ska av snart. Då blir det mindre pinsamt.
* När man ska av så trycker man inte heller på stoppknappen för tidigt, det kan bli pinsamt. Om man vet att det är någon som ska av på samma ställe så kan man ha ett litet "chicken-race", det vill säga den som trycker förlorar. Jag vinner aldrig.
* När man sedan också ska av så kan det bli lite klurigt, ställer man sig upp från sätet för tidigt så kan det bli pinsamt. Men gör man det för sent kan det också bli lite bråttom. Knepigt det där.

OBS! Dessa regler gäller endast i Sverige. OBS!




Ett gäng bussiga hundar.



En busschaufför, en busschaufför, det är en hund med glatt humör.
En busschaufför, en busschauför. det är en hund med glatt humör.

//

Nippe, som känner sig extra bussig idag.

Kommentarer
Postat av: Sudden

I mitt nästa liv tänker jag föda mig till hund för i detta liv får jag sitta i bur i buss. Buss på dig från mig till dig. MJAU!!

2009-02-16 @ 20:07:41
Postat av: Sudden

Inger har sett din busslista. Hon vill åka med. Mjau igen.

2009-02-17 @ 16:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0