Mattias gästbloggar

Idag har jag fått chansen att skriva att alldeles eget inlägg här i Nippes välkända blogg, och jag tänkte prata om biljetter.

När jag var liten tog pappa med mig på hockey en hel del, vilket var väldigt roligt. Men varje gång vi kom hem, eller bara utanför arenan sa han alltid till mig något i stil med "Här, ta den här. Din första biljett mot ***" samtidigt som jag fick biljetten. Jag vet inte riktigt varför jag fick dem, men eftersom jag inte ville göra Pappa ledsen så tackade jag alltid och log snällt. Detta här pågick under flera år, "Här, tan den här. Din första ståplats" "Här, ta den här. Din första slutspelsmatch" och så vidare och så vidare, fortfarande ville jag inte göra honom ledsen så jag tog emot dem och vissa satte jag till och med upp på väggen vid sängen ibland. Men jag hade alltså fortfarande ingen aning om varför det var såhär.

Men för någon månad sen, flera år senare, visar det sig när jag och Camilla diskuterade det här att alla andra trodde jag samlade på biljetter. Där fick jag alltså min förklaring, men tyvärr gör det mig inte mycket klokare. Jag menar, hur kan man ens börja tro att jag samlar på biljetter egentligen?

- "Jadu, undrar om inte Mattias skulle vilja ha alla mina hockeybiljetter i framtiden. Jag tror att jag ska ge honom alla, sen om nån frågar skyller jag på att han har börjat samla"

Så, skulle jag tro att det var istället.

Tack för mig, och nu får ni Nippe igen!

Kommentarer
Postat av: Camme

Va kul detta va. Haha, så roligt

2009-01-24 @ 23:24:48
URL: http://cammomill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Uppdatera! Eller är du upptagen med Lassie?

2009-01-30 @ 09:42:48
Postat av: Nippe

Jag har ju uppdaterat för tusan "gamla hundhanar" aka gubbar.

2009-01-30 @ 16:32:33
URL: http://lifeofnippe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0